Generowanie treści, dzięki Google Question Hub

Strona Główna / Blog / Generowanie treści, dzięki Google Question Hub

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Pozycjonowanie

Obecnie w organicznych wynikach wyszukiwania można znaleźć dużą liczbę pytań, na które Google chce wartościowo odpowiedzieć. Google Question Hub jest przeznaczony dla twórców treści w internecie i skutecznie wpływa na SEO witryny. To właśnie tam można znaleźć zadawane pytania przez użytkowników, zainspirować się i stworzyć określony artykuł, a jak wiadomo, każdy użytkownik internetu pragnie szybko znaleźć odpowiedź na swoje pytania. Postaraj się wzbogacić wyszukiwarkę internetową o odpowiedzi na konkretne pytania. 

W tym artykule dowiesz się, jak dzięki Google Question Hub tworzyć świetne marketingowe treści na swojej stronie internetowej.

Na czym polega Google Question Hub?

Google Question Hub jest to zostawienie pytań bez odpowiedzi, które użytkownicy zadali wyszukiwarce Google. Chodzi o to, że jeśli użytkownik zadaje pytanie w pasku wyszukiwania Google i okazuje się, że nie ma dobrej lub przydatnej treści na ten temat, to wyszukiwarka umieszcza pytanie w Question Hub. Następnie twórcy treści mogą przeszukiwać narzędzie, aby znaleźć pytania dotyczące ich branży i odpowiedzieć na nie w swoich artykułach na blogu firmowym.

Google stale się aktualizuje po to, aby móc spełnić największe oczekiwania swoich użytkowników, dlatego Ty możesz być częścią tego procesu i pomóc jej pracować wydajniej. Jeżeli zaczniesz tworzyć wartościową treść na swojej stronie internetowej, a do tego wypełniał luki w świecie internetu, to możesz zostać doceniony przez Google, który pomoże Ci zwiększyć ruch w witrynie. 

Źródło: Firmbee.com/pexels.com

Dzięki temu narzędziu, tworzenie nowych treści stanie się jeszcze łatwiejsze i zapewni lepsze wrażenia użytkowników internetu. Odbiorcy będą mogli znaleźć dopasowane do swoich pytań odpowiedzi, a Ty zyskasz ruch na swojej stronie! 

Jak działa to narzędzie?

To narzędzie pozwala budować wartość marki, poprzez bezpośrednie odpowiadanie na zapytania użytkowników, które nie znalazły nigdzie swojego miejsca. Oto kilka wskazówek, jak korzystać z tego narzędzia.

1. Zweryfikuj swoją stronę WWW w Google Search Console

Aby skorzystać z tego narzędzia, przede wszystkim musisz być właścicielem zweryfikowanej strony internetowej w Google Search Console. Jeśli przejdziesz do rejestracji, aby korzystać z narzędzia, zostaniesz poproszony o zalogowanie się na konto Google. To konto musi być połączone z witryną Search Console, w przeciwnym razie Twoje starania pójdą na marne.

2. Dodaj pytania do swojego konta

Po pomyślnym zalogowaniu się do Question Hub narzędzie będzie chciało, abyś dodał pytania do swojego konta. Po kliknięciu przycisku możesz przeglądać poszczególne kategorie, aby się zainspirować lub po prostu poszukać konkretnych zapytań w polu wyszukiwania i wybrać je do swojego profilu i stworzyć z nich treść.

3. Odpowiedz na wybrane pytania

Ostatnim krokiem jest odpowiedź na pytania. Działa to w ten sposób, że będziesz musiał samodzielnie stworzyć treść i opublikować ją na swojej stronie internetowej. Po wybraniu konkretnego pytania pojawią Ci się dwie opcje „odpowiedz” lub „odrzuć”. Kiedy klikniesz pierwszą opcję, to otrzymasz pole, które wymaga wprowadzenia adresu URL do Twojego artykułu w witrynie.

Musisz pamiętać, że nie znajdziesz się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania, tylko dlatego, że dodałeś odpowiedź na konkretne pytanie do Google Question Hub. Wszystkie najlepsze praktyki marketingu treści pod kątem SEO nadal mają zastosowanie, więc upewnij się, że i Ty je stosujesz.

4. Monitoruj swoje wyniki

Na samym końcu musisz być na bieżąco z zasięgiem, jaki generuje witryna. Staraj się stale obserwować, jak treść pomaga odbiorcom i wpływa na ich oczekiwania. Możesz do tego działania użyć wielu dostępnych narzędzie od Google.

Google Question Hub poprawi marketing treści w Twojej firmie

Nieograniczone mogą wydawać się możliwości Question Hub w Google. Wszystkim twórcom treści, to narzędzie może pomóc wypełnić braku w treści na stronie WWW, przyciągnąć nowy ruch i dostarczyć użytkownikom odpowiedzi na dręczące ich pytania, które pozostawały wcześniej bez odpowiedzi. 

Podsumowanie

Pytania zdominowały strony organicznych wyników wyszukiwania. Jeśli masz problem z ciągłym wymyślaniem nowych treści na swoją stronę internetową, to skorzystaj z tego narzędzia i odpowiedz na kilka pytań, które pozostają bez odpowiedzi i zdobądź ruch w swojej witrynie. 

Google Question Hub pomaga zapełnić lukę w treści, dlatego jest nieocenione dla SEO strony internetowej. 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie pomożemy Ci odkryć skuteczną strategię SEO. Czekamy na Twój ruch!

Zdjęcie główne: Vlada Karpovich/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.