Jak pozycjonować sklep internetowy na WordPress?

Strona Główna / Blog / Jak pozycjonować sklep internetowy na WordPress?

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Pozycjonowanie

Jeśli prowadzisz e-commerce i nie osiągasz oczekiwanych korzyści, możliwe jest, że pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego nie jest zoptymalizowane. By skutecznie sprzedawać produkty, potrzeba widoczności.  W internecie osiąga się ją poprzez pozycjonowanie stron, a także inne działania marketingowe. Nie ma znaczenia, że ​​Twój produkt jest wyjątkowy, masz najbardziej konkurencyjne ceny na rynku i jesteś świetnym sprzedawcą, jeśli potencjalni klienci nie będą mogli Cię znaleźć. Niestety, wtedy nie uda Ci się sprzedać zbyt wiele. Jednym z głównych powodów, dla których eksperci polecają WordPress, jest to, że jest bardzo przyjazny dla SEO.

WordPress pilnuje, aby generowany przez niego kod był zgodny z najlepszymi praktykami SEO. Jednak jeśli chcesz zobaczyć naprawdę dobre wyniki pozycjonowania, musisz podjąć więcej działań. 

Sklep WordPress widoczny dla wyszukiwarek — jak to zrobić?

WordPress ma wbudowaną opcję ukrywania witryny przed wyszukiwarkami. Celem tej opcji jest umożliwienie konfiguracji i pracy nad sklepem zanim będzie on gotowy do publikacji. 

Może się jednak zdarzyć, że opcja zostanie przypadkowo zaznaczona, przez co uniemożliwisz wyszukiwarkom indeksowanie Twojej witryny. Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz znaleźć swojego sklepu w wynikach wyszukiwania, sprawdź, czy ta opcja nie jest zaznaczona.

Zaloguj się do panelu administracyjnego swojego sklepu WordPress i przejdź do sekcji Ustawienia / Czytanie. Interesująca Cię opcja będzie nazywać się „Widoczność w wyszukiwarkach”. Po wybraniu odpowiedniego parametru pamiętaj, aby kliknąć „Zapisz zmiany”.

Przyjazne adresy URL

Adres URL to adres dostępu do Twojej witryny i jej zawartości. Przyjazne dla SEO adresy URL zawierają słowa, które jasno informują o zawartości strony i są łatwe do odczytania zarówno dla ludzi, jak i wyszukiwarek.

Przyjazne adresy URL wyglądają tak:

https://www.twojastrona.pl/skontaktuj się z nami

https://www.twojastrona.pl/jak-zoptymalizować-sklep-na-wordpress
https://www.twojastrona.pl/produkty/sukienka-letnia-xl

Gdy stawiasz swój pierwszy sklep, będziesz też musiał wybrać, czy chcesz, aby adres URL zawierał www, np. https://www.twojastrona.pl, czy nie, na przykład https://twojastrona.pl

Ta decyzja jest bardzo ważna i powinna być podjęta tylko raz. Dlaczego? Ponieważ wyszukiwarki uważają te dwie opcje za różne.

Wybór wtyczki SEO dla WordPress

Najciekawszą rzeczą w WordPressie jest możliwość rozszerzania jego funkcjonalności za pomocą wtyczek. Istnieje ich tysiące i dlatego łatwo się w tym pogubić, zwłaszcza na samym początku drogi z e-commerce.

Jedną z najlepszych i najpopularniejszych wtyczek dla WordPress związanych z pozycjonowaniem sklepów jest Yoast SEO. Wtyczka ta jest darmowa, aczkolwiek, aby rozszerzyć jej funkcjonalność można kupić wersję premium. Jednak darmowa wersja ma wszystko, czego potrzeba, aby zacząć.

Dodaj swoją witrynę do Google Search Console

Google Search Console to zestaw narzędzi oferowanych przez Google, dzięki którym każdy z właścicieli witryn może monitorować, jak wyszukiwarka Google widzi treści. To narzędzie jest również znane jako Narzędzia Google dla webmasterów. Przy jego pomocy możesz sprawdzić, w jaki sposób odwiedzający znajdują Twoje treści i jak wchodzą z nimi w interakcję. To narzędzie jest niezwykle ważne, ponieważ poinformuje Cię, jeśli wystąpi błąd w witrynie. Jeśli z jakiegoś powodu wyszukiwarka nie będzie mogła uzyskać dostępu do Twojej witryny lub wykryte zostaną zduplikowane treści, GSC Cię o tym powiadomi. 

Optymalizacja treści pod kątem SEO

Wcześniejsze wskazówki pomogą poprawić pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego, ale to jednak jeszcze dalej nie wszystko, o co należy zadbać w przypadku sklepu WordPress. Aby witryna była dobrze wypozycjonowana, musisz publikować treści, które są zoptymalizowane pod SEO i zawierają odpowiednie słowa kluczowe.

Jeśli zainstalowałeś już Yoast SEO, pomoże Ci ono we wszystkim, czego potrzebujesz do skutecznego pozycjonowania WordPress i osiągnięcia odpowiednio zoptymalizowanych publikacji. Pomocne mogą okazać się także narzędzia analityczne SEO, dzięki którym będziesz wiedzieć, jakie frazy kluczowe sprawdzą się w przypadku Twojego biznesu. 

Zdjęcie główne: Dominika Roseclay/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.