Jak wypromować sklep internetowy?

Strona Główna / Blog / Jak wypromować sklep internetowy?

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : E-COMMERCE

Jak wypromować mój sklep internetowy? Poniższe wskazówki wskażą Ci drogę do tego, jak zrobić to poprawnie i dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej klientów.

Marketing treści to podstawa

Myśląc o tym, jak wypromować swój sklep internetowy, najważniejsze jest przyciągnięcie ruchu do Twojej witryny oraz odpowiednie pozycjonowanie sklepu. Aby to zrobić, jednym z najlepszych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów jest content marketing, ponieważ dzięki cennym informacjom uda Ci się przyciągnąć odwiedzających, którzy są naprawdę zainteresowani Twoimi produktami.

Chodzi o to, aby tworzyć wysokiej jakości treści, wartości informacyjne i odpowiadające potrzebom Twojej grupy docelowej. W zależności od Twoich celów, możesz użyć różnych form treści (film wideo, post na blogu, podcast itp.).

Znaczenie słów kluczowych

Ważna jest też reklama w internecie poprzez poprzez odpowiednie treści i sieci społecznościowe, a także e-mail marketing. W tekstach należy umieszczać odpowiednie słowa kluczowe, aby wyszukiwarki mogły je poprawnie indeksować.

Promowanie sklepu internetowego składa się z wielu czynności, a jedną z nich jest analiza słów kluczowych.

Musisz wiedzieć, jakich terminów używają Twoi potencjalni klienci do wyszukiwania oferowanych przez Ciebie produktów, aby móc uwzględnić je w opisach produktów i kategorii w swoim eCommerce. W tym celu możesz polegać na darmowych narzędziach – takich jak Planer słów kluczowych Google – lub płatnych, takich jak SEMrush.

  • Sieci społecznościowe

Oprócz powyższego, doskonałą reklama sklepu w internecie to sieci społecznościowe. Z ponad 3 miliardami aktywnych użytkowników, platformy te stanowią rynek bogaty w możliwości biznesowe. Jeśli dobrze określisz ton i styl swoich publikacji i ofert, użyjesz różnych formatów treści i zaoferujesz cenne informacje, z pewnością uda Ci się zyskać sporą popularność, a tym samym zwiększysz ruch w Twoim eCommerce. Pamiętaj też, że platformy te pozwalają na tworzenie płatnych reklam z dość ograniczoną segmentacją, więc jeśli masz dobrze zdefiniowany profil kupującego, ta ścieżka również może być całkiem przydatna, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że tego typu działania nie wymagają dużych inwestycji.

Nie zapomnij o influencerach!

Obecnie wielu konsumentów ceni opinie influencerów, czyli tych użytkowników, którzy mają tysiące (lub miliony) obserwujących w swoich sieciach społecznościowych i którzy generują dużą aktywność swoimi publikacjami. Wyobraź sobie, że np. 10% użytkowników kupi produkt po obejrzeniu jego recenzji na YouTube, Instagramie lub Twitterze.

Zatem chodzi o to, aby poszukać wpływowych influencerów – którzy są w jakiś sposób związani z Twoim produktem – aby w swoich publikacjach wspominali o Twojej marce.

Na YouTube na początku i/lub na końcu filmu można np. wygenerować krótki segment dotyczący Twojego sklepu.

W przypadku wpisu na blogu influencer może oczywiście wspomnieć o Twoim sklepie w jednym ze swoich postów.

Na Instagramie można umieszczać wzmianki o firmie w relacjach lub postach.

Ogólnie rzecz biorąc, współpraca z influencerami przynosi korzyści. Chodzi o to, aby zarówno finalny nabywca, jak i influencer mogli skorzystać z tego rodzaju działań marketingowych.

Warto jednak zauważyć, że podczas gdy niektórzy influencerzy akceptują reklamę sklepu w internecie w zamian za barter, innym trzeba zapłacić (często nie małe pieniądze), więc ostateczna decyzja będzie zależeć zarówno od Twojego budżetu, jak i wybranego influencera.

Portale aukcyjne

Wielu kupujących korzysta obecnie z różnego rodzaju platform (np. Allegro, Olx, eBay itp.). Jest to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży produktów, a dzięki takim portalom potencjalni klienci będą mogli dowiedzieć się o Twojej marce. Załóż konto, opublikuj swoje produkty i podpisz się nazwą sklepu.

Teraz już wiesz, jak wypromować sklep internetowy. Możesz również organizować warsztaty, konkursy, imprezy itp. – które przykują uwagę ludzi i posłużą do prezentacji marki.

Zdjęcie główne: Negative Space / pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.