Jaką platformę dla sklepu internetowego wybrać?

Strona Główna / Blog / Jaką platformę dla sklepu internetowego wybrać?

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : E-COMMERCE

Wybór platformy do prowadzenia sklepu internetowego to nie jest łatwa decyzja, w tym artykule przedstawiliśmy kilka głównych platform dla e-commerce. Dzięki temu dokonasz wyboru, który odpowie Twoim potrzebom. 

Platforma e-commerce – jakie kryteria należy wziąć pod uwagę

Pamiętaj, że nie ma lepszej lub gorszej platformy do sprzedaży online. Możesz jedynie znaleźć rozwiązanie e-commerce, które najlepiej odpowie potrzebom Twojej firmy.

Nie chodzi też o to, aby założyć sklep internetowy na najtańszej na rynku platformie. Przede wszystkim należy kierować się tym, aby Twój przyszły sklep zawierał wszystkie interesujące Cię funkcjonalności. 

Określ swój budżet

Musisz jasno określić, czy zdecydujesz się na zlecenie stworzenia sklepu internetowego, czy wręcz przeciwnie, zrobisz go sam. W ten sposób będziesz mógł ustalić budżet, który będzie potrzebny do zrealizowania tego przedsięwzięcia.

Wiedza techniczna

Czy posiadasz wystarczającą wiedzę, aby uruchomić biznes e-commerce? Należy rozumieć przez to nie tylko samo założenie sklepu internetowego, ale także wiedzę o tym, jak nim zarządzać i stale go aktualizować.

Sklep internetowy od podstaw czy konsolidacja? 

Wybór określonej platformy będzie w dużej mierze zależał od celów, jakie sobie wyznaczyłeś. Jeśli np. chcesz rozpocząć projekt od zera, powinna bardziej zainteresować Cię platforma e-commerce, na której będziesz mógł przetestować sprzedaż swoich produktów, niż platforma zaprojektowana na zamówienie. W ten sposób nie będziesz musiał ryzykować swoich zasobów ekonomicznych i będziesz mógł sprawdzić, czy Twój biznes jest opłacalny.

Ilość produktów w sklepie internetowym

Założenie sklepu internetowego z 20 produktami to nie to samo, co stworzenie e-commerce z ponad 1000 artykułów. Weź zatem ten aspekt pod uwagę, zanim wybierzesz platformę.

Główne platformy e-commerce

Prestashop, Woocommerce, Magento i Shopify to jedne z najczęściej polecanych platform do sprzedaży online. 

Magento

Jest to najbardziej kompletna i potężna platforma e-commerce typu open source na rynku. Nadaje się szczególnie do dużych projektów sprzedaży online, dzięki dużej pojemności i wielu funkcjom.

Ponieważ jest to platforma wymagająca większego budżetu, trudna w obsłudze i instalacji, a także będąca wyzwaniem dla twórców stron internetowych, nie jest zalecana dla początkujących, chcących się dopiero sprawdzić biznesów. Magneto idealnie nadaje się do solidnych projektów z dużą ilością produktów. 

Główne cechy: 

  • Elastyczny i konfigurowalny szablon
  • Dedykowany serwer lub VPS
  • Jeden panel administracyjny dla wielu sklepów.
  • Możliwe śledzenie każdego z zamówień, wybór różnych lokalizacji wysyłki, tworzenie kuponów, monitorowanie usługi transportowej w czasie rzeczywistym itp.
  • Dobre parametry pod pozycjonowanie
  • Wiele podstawowych funkcji i szeroka gama modułów płatności.
  • Wielojęzyczny i wielowalutowy system.
  • Indywidualne wsparcie w razie problemów.

Shopify

Jeśli tworzenie stron internetowych nie jest Twoją specjalnością, to rozwiązanie e-commerce jest dla Ciebie. Shopify powstało specjalnie dla właścicieli sklepów internetowych, którzy nie znają się na kodzie. Jest to prosta i praktyczna platforma, dostępna na wszystkich poziomach. Oczywiście, pomimo tego, że jest platformą odpowiednią dla początkujących i małych sklepów, sklep internetowy Shopify jest całkowicie profesjonalny. To idealna propozycja dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-commerce.

Przedstawiamy niektóre z cech:

  • Nie jest potrzebny hosting, ponieważ działa w chmurze. Co pozwala na nieograniczoną przepustowość.
  • Nie wymaga licencji, działa z miesięczną opłatą, oferując różne plany, dzięki czemu możesz wybrać ten, który najlepiej odpowie Twoim potrzebom.
  • Możesz wybierać spośród ponad 100 profesjonalnych szablonów projektów, tych, które najbardziej Ci się podobają w swoim sklepie internetowym.
  • Twój e-commerce będzie gotowy w ciągu kilku dni, niezależnie od posiadanej wiedzy technicznej.
  • Istnieje możliwość konfiguracji sklepu internetowego w kilku językach.
  • Twoi klienci nie będą mieli problemów z płaceniem, ponieważ transakcje są akceptowane w dowolnej walucie na świecie i mogą dokonywać płatności za pośrednictwem przelewu, PayPal lub karty kredytowej.
  • Będziesz mieć możliwość śledzenia zamówień swoich klientów i tworzenia kuponów rabatowych.
  • Dzięki sklepowi z aplikacjami oferowanemu przez Shopify możesz zarządzać swoim sklepem internetowym z dowolnego urządzenia mobilnego.
  • Konto z usługą wsparcia 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.
  • Oferuje możliwość sprzedaży wszystkich produktów za pośrednictwem Facebooka. Shopify jest wyłącznym partnerem Facebooka i umożliwia utworzenie sklepu na swoim fanpage, do którego Twoi obserwatorzy mogą uzyskać dostęp za pośrednictwem zakładki i kupić bezpośrednio w sieci społecznościowej.

Prestashop

Ta platforma jest wielkim konkurentem Magento. Oba są dobrym rozwiązaniem zarówno dla małych, jak i średnich sklepów, ponieważ bardzo dobrze się pozycjonują. Jedyne różnice polegają na tym, że Prestashop jest łatwiejszy w zarządzaniu, a Magento ma większą zdolność do obsługi dużych projektów. Dlatego Prestashop jest bardziej odpowiedni dla średnich firm. Ale jakie są jego najwybitniejsze cechy?

  • Łatwy w instalacji, posiada dość intuicyjny panel administracyjny i nie zużywa wielu zasobów.
  • Zawiera wiele funkcji. Ale uważaj, nie wszystkie z nich są darmowe, ponieważ jeśli potrzebujesz innych modułów, które nie są domyślnie dostępne na platformie, będziesz musiał kupić te płatne.
  • Posiada szeroką gamę szablonów do wyboru, z których zdecydowana większość jest płatna.
  • Pozwala na stworzenie systemu multisklepowego jak w Magento, możliwość integracji dowolnych systemów płatności oraz instalacji różnych języków.
  • Dokonywanie zmian z panelu platformy wymaga pewnej wiedzy technicznej, a prędkość ładowania jest całkiem dobra.

Woocommerce

To nie tylko natywna platforma e-commerce, ale wtyczka do menedżera treści WordPress, która może przekształcić naszą stronę internetową w sklep internetowy. To dobra alternatywa dla firm, które mają tylko bloga lub stronę internetową.

Podobnie jak Shopify, jest to idealne rozwiązanie e-commerce dla tych projektów, które dopiero się narodziły i które nie wymagają dużych inwestycji na początek. Instalacja Woocommerce jest dość szybka i prosta. Najważniejsze cechy:

  • Jest łatwy w użyciu, a wszystkie wtyczki WordPress są kompatybilne z tym rozwiązaniem e-commerce.
  • Możesz łatwo pracować nad SEO swojego sklepu i masz szeroką gamę szablonów, zarówno darmowych, jak i płatnych.
  • Jednym z jego głównych ograniczeń jest to, że nie ma rozbudowanego katalogu, więc ilość produktów musi zostać zmniejszona. Co jest idealnym rozwiązaniem dla małych sklepów.
  • Ma możliwość dodawania różnych atrybutów do tego samego produktu, takich jak: kolor, rozmiar, skład.
  • Podobnie jak Prestashop, pozwala również skonfigurować różne metody płatności , koszty wysyłki, podatki, kupony i kody rabatowe.

Zdjęcie główne: cottonbro / pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.