Od czego zależy pozycja w Google?

Strona Główna / Blog / Od czego zależy pozycja w Google?

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Pozycjonowanie

Google zna każdy użytkownik Internetu, a praktycznie większość osób używa Google Chrome jako domyślnej przeglądarki podczas surfowania po Internecie.

Oznacza to, że większość przedsiębiorstw pragnie trafić na topowe miejsca w wyszukiwarce, aby dostać się do wielu potencjalnych klientów!

Pozycja w Google praktycznie nigdy nie jest przypadkowa, zawsze jest to zaplanowany proces, który wymaga wiele pracy i często dodatkowych nakładów finansowych!

Specjaliści SEO, wiele szkoleń z zakresu pozycjonowania i masa agencji SEO na rynku – to wszystko pokazuje, jak jest to skomplikowany, ale również opłacalny segment rynku internetowego.

Płatne reklamy Google

Google Ads to jeden z najprostszych sposób zdobycia pozycji w wyszukiwarce. 

Działanie tej usługi od światowego giganta jest bardzo proste:

1. Wybierasz docelową grupę odbiorców i frazę lub frazy kluczowe, na których Ci zależy.

2. Ustalasz budżet, jaki chcesz przeznaczyć na kampanię,

3. Google pokazuje Cię użytkownikom, którzy trafiają na Twoją stronę.

W teorii brzmi to super, w praktyce też, ale ma jeden zasadniczy minus:

Musisz co miesiąc płacić Googlowi, aby wysoko pozycjonował Twoją stronę. W przeciwnym razie tracisz zasięg.

Plusem jest szybkość i efekty takiego działania, ponieważ jest to z reguły krótki okres.
Pamiętaj jednak, że musisz dysponować większym kapitałem, aby taka reklama miała realny sens.

To pierwszy aspekt, od którego może zależeć pozycja w Google.

Bądź wartościowy dla użytkownika

Google jako przeglądarka chce być wartościowa dla swoich użytkowników.
Ma to być docelowo miejsce, gdzie znajdą oni rozwiązanie na swoje pytanie, dlatego bardzo ważna jest wartość, jaką przekazujesz w swoim contencie – dlaczego?

Jeżeli na Twoją stronę trafia osoba, która chce rozwiązać dany problem:

Np. Chcę wiedzieć, co zrobić, aby pracować zdalnie.

A Ty na swoim blogu poruszasz ten temat obszernie i dokładnie to użytkownik, który tam trafi – zostanie na dłużej, będzie tam wracać i przeglądać inne artykuły. Dodatkowo może polecić Cię innym osobom itd.

Dzięki temu Google zobaczy, że Twoje treści, które przekazujesz, są wartościowe dla użytkowników, dlatego logiczne jest, że będzie pozycjonował Cię wyżej, aby dostarczyć swoim odbiorcom jak najlepsze źródła wiedzy!

Właśnie, dlatego istotny jest content, jaki tworzysz w sieci i to jak regularny on jest!

Aspekty techniczne strony

W pozycjonowaniu strony ważne są również jej aspekty techniczne.

Jednym z nich jest np. Szybkość wczytywania się danej strony.

Dla internauty w świecie szybkiego przesyłu danych – jest to bardzo ważne, aby strona szybko i płynnie chodziła, nawet przy słabym zasięgu jego połączenia.

Drugi aspekt to zadbanie o odpowiednie treści; meta title, meta description, dobór fraz kluczowych – wyżej opisany Content!

Ruch SEO

Im lepsza pozycja w Google, tym większy ruch SEO na stronie, a to z kolei

przekłada się na umocnienie w rankingu!

Pozycjonowanie SEO to czasochłonny proces wymagający skutecznej strategii, która dokładnie określi wszystkie etapy działania.
Często pierwsze efekty są widoczne dopiero po kilku miesiącach!

Ponadto algorytm Google nie jest stały, dlatego co roku inne sposoby działania mogą być mniej lub bardziej skuteczne… jak się w tym wszystkim połapać?

Pomoc ekspertów

Najprostszym rozwiązaniem w tym wszystkim jest zwrócenie się o pomoc do specjalistów z branży, którzy są na bieżąco z nowymi informacjami i każdego dnia budują marki w Internecie!

Agencja SEO może okazać się świetną inwestycją, która długoterminowo zwróci się wielokrotnie! Doświadczeni specjaliści pomogą Ci również w zakresie użyteczności (user experience) strony internetowej – tym z kolei zajmuje się agencja SXO.

Skuteczna Agencja SEO zadba o potrzeby klienta i dokładnie przeanalizuje jego sytuację. Stworzy plan działania i wdroży odpowiednie etapy, aby wraz z kolejnymi miesiącami polepszyć pozycję w rankingu Google!

Linkowanie domeny

Na samym końcu warto wyróżnić również linkowanie, które jest często jedną z części strategii na lepsze pozycjonowanie danej strony.

W skrócie:

Jeżeli na rzetelnych miejscach dla Google, np. Znanych blogach – pojawia się artykuł, a na nim link do danej domeny – jest to sygnał dla algorytmu, że może być ona wartościowa dla użytkowników.

Im więcej linków tym lepiej?
Nie do końca, ale to temat na osobny artykuł 🙂

Podsumowanie

Zadowalająca pozycja w Google to cel wielu przedsiębiorstw, które pragną odnieść wielki sukces w Internecie. Nic dziwnego, wysokie pozycjonowanie strony pomaga w regularnym zwiększaniu zysków i w zdobywaniu nowych klientów.

Wyścig trwa codziennie dlatego, aby nie zostać z tyłu, warto zainteresować się tym tematem już dzisiaj lub nawet umówić się na konsultację z agencją SEO!

Bardzo często oferują one bezpłatną konsultację, dlatego dla Ciebie to świetna okazja na zbadanie swojej sytuacji.

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jak wykorzystać tę wiedzę na swoją korzyść! Powodzenia!

Zdjęcie główne: Caio / pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.