Opisy produktów w sklepie internetowym, a pozycjonowanie

Strona Główna / Blog / Opisy produktów w sklepie internetowym, a pozycjonowanie

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Pozycjonowanie

Jak się okazuje, traktowane przez wiele lat bez należytej uwagi opisy produktów, mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe Internautów, a także na pozycję danego sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Badania przeprowadzone w 2017 r. przez serwis Onespace.com dowodzą, że nawet 90% użytkowników Internetu przed podjęciem decyzji o zakupie czyta opisy produktów. Tym samym dowiodły one, że teksty, które nie pokrywają się z rzeczywistością, są powodem do reklamacji niemalże połowy zwróconych zamówień. Nie ulega więc wątpliwości to, że tak samo, jak opisy mogą zwiększyć sprzedaż sklepu, mogą również pogorszyć wynik konwersji. Jak dowodzą jednak badania – umieszczanie na stronach unikatowych tekstów zawierających odpowiednio dobrane frazy kluczowe pozwala sklepom wyróżnić się na tle konkurencji.

Opisy produktów – dlaczego są tak ważne?

Dziś e-sklep założyć można w kilka minut. Wystarczy skonfigurować ustawienia witryny, dodać zdjęcia i w mgnieniu oka zacząć sprzedawać produkty. Jednak stworzenie dobrych opisów to zadanie, które wymaga nieco więcej wysiłku. Z kolei treść opisów produktowych w sklepie internetowym jest niezmiernie ważna. Dlaczego? 

  • Opis zastępuje sprzedawcę – w sklepie stacjonarnym kontakt z klientem jest bezpośredni, co sprawia, że łatwiej wpłynąć na decyzję zakupową danej osoby. W sklepie internetowym tą rolę przejmuje opis produktu. Jednocześnie musi być on zgodny z prawdą, jak i w wyczerpujący sposób dostarczyć klientowi wszystkich niezbędnych informacji.
  • SEO – kolejność wyświetlania się sklepów internetowych w Google na daną frazę nigdy nie jest dziełem przypadku. Na pozycję w wynikach wyszukiwania ma wpływ wiele czynników – optymalizacja sklepu, w której skład wchodzą, między innymi, odpowiednio stworzone i unikalne opisy produktów. 
  • Wpływ na decyzję klienta – opis produktu zawiera informacje na temat cech i parametrów produktu. Napisany językiem korzyści – przedstawia zalety przedmiotu oraz przekonuje do tego, że jego posiadanie wpłynie na poprawę jakości życia. Ponadto brak opisu może sprawić, że kupujący trafi na stronę konkurencji. 

Jak opisy produktu może zwiększyć sprzedaż?

Dobrze skonstruowany opis produktu może zdziałać naprawdę wiele. Nie tylko pomaga on wyróżnić się na tle konkurencji, czy wpływa korzystnie na wizerunek firmy. Tak jako wspomnieliśmy wcześniej, wpływa on również na pozycjonowanie sklepów internetowych. Opis nie tylko zachęca do zakupu, ale i utrzymuje uwagę internauty, który przegląda stronę. Nawet jeżeli tekst nie doprowadzi do finalizacji zakupu, może zachęcić klienta do powrotu na stronę sklepu. Rzeczowy i jasno skonstruowany opis produktu pomoże uniknąć wielu nieporozumień na linii sprzedawca-klient.

Jak stworzyć dobry opis produktowy?

Kilka prostych zasad tworzenia opisów produktów:

  • pomyśl o pytaniach zadawanych przez klientów,
  • zawsze dołączaj kluczowe szczegóły produktu: wymiary, rozmiar, materiały itp.,
  • dodaj referencje od swoich klientów,
  • optymalizuj opisy produktów pod kątem SEO,

Tekst opisu produktu powinien być też łatwy do czytania. 

Nagłówki, wypunktowania, krótkie akapity i mnóstwo zdjęć są niezbędne do zachęcenia klientów do zakupu.

Zoptymalizuj opisy produktów pod kątem SEO

Twoi klienci nie są jedynymi, którzy czytają Twoje teksty, wyszukiwarki też to robią. Dlatego ważne jest, aby sprawić, by Twoje produkty pojawiały się w Google.

By poprawić SEO, nadaj swoim produktom określone nazwy, zawierające słowa kluczowe.  Na przykład – „Tusz do rzęs zwiększający objętość”. Ta nazwa jest krótka i od razu podkreśla cechę danego artykułu. Pamiętaj o dodawaniu słów kluczowych w naturalny sposób. 

Ważna jest także unikalność tekstu, absolutnie niedopuszczalne jest kopiowanie treści z innych witryn lub ze strony producenta. Uwaga: pamiętaj też, aby dodać tekst alternatywny do obrazów i stworzyć przejrzystą hierarchię kategorii i nawigację w sklepie. 

Skoro wiesz już, że opisy produktów wpływają na pozycjonowanie sklepów internetowych, pora zastanowić się nad tym, jak robić to dobrze. Zawsze trafionym pomysłem jest skorzystanie z wiedzy specjalistów SEO i copywriterów, aczkolwiek jeśli dysponujesz dużą ilością czasu i masz tzw. “lekkie pióro”, nic nie stoi na przeszkodzie, by samemu stworzyć opisy. Jeśli planujesz opisać produkty samodzielnie – warto w pierwszej kolejności poznać swoich odbiorców. W tekście mówiącym o produkcie ważne są bowiem nie tylko słowa kluczowe, ale i język komunikacji. Niezmiernie ważnym aspektem jest również forma tekstu. Powinien on zostać sformatowany, podzielony na akapity i zawierać wypunktowane listy, co znacząco podniesie jego skuteczność. Należy również pamiętać o tym, że długi opis, nie zawsze znaczy „lepszy”. Przede wszystkim jednak powinien on zostać wykonany rzetelnie i w zgodzie z prawdą o produkcie.

Zdjęcie główne: Vojtech Okenka/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.