Pozycjonowanie wizytówek Google

Strona Główna / Blog / Pozycjonowanie wizytówek Google

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Pozycjonowanie

Wizytówki firmowe w Google Moja Firma można z powodzeniem optymalizować. Wbrew pozorom nie jest to bardzo trudne zadanie. Dobre pozycjonowanie wizytówek Google przekłada się na wzrost rozpoznawalności marki oraz zwiększa szanse na konwersję. Na czym polega ten proces i jak go skutecznie przeprowadzić?

Optymalizacja – poprawne uzupełnienie wizytówki firmy

Pozycjonowanie wizytówki Google należy rozpocząć od poprawnego uzupełnienia kluczowych danych. To działanie optymalizacyjne, które ma wpływ na widoczność wizytówki w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeżeli usługi świadczone są stacjonarnie, to niezbędne jest podanie: dokładnego adresu siedziby, godzin otwarcia firmy, danych kontaktowych i adresu WWW. 

Warto postawić również na ładne zdjęcie siedziby firmy, pozytywne opinie klientów, regularne odpowiadanie na pytania użytkowników, czy też linkowanie do wartościowego contentu na stronie. Taka optymalizacja wpływa na zdobycie dodatkowych punktów w rankingu Google i ma przełożenie na pozycjonowanie stron w przypadku wizytówek Google Moja Firma. 

Jak stworzyć wizytówkę Google?

Założenie wizytówki Google jest całkowicie bezpłatne i składa się z kilku kroków. Przede wszystkim należy zalogować się na swoje konto Google i przejść do części dla przedsiębiorców. Tam dodaje się wizytówkę i w tym procesie należy:

  • podać nazwę firmy;
  • wybrać odpowiednią branżę;
  • określić czy usługi prowadzone są stacjonarnie, czy online;
  • podać adres siedziby;
  • podać informacje o sposobie obsługiwania klientów (w siedzibie lub poza nią);
  • określić lokalizację za pomocą pinezki w Mapach Google;
  • określić jakie dane będą ogólnodostępne;
  • podać preferowany sposób kontaktu i weryfikacji poprawności danych. 

Po potwierdzeniu danych przez Google w sieci pojawi się wizytówka firmy, co wpłynie korzystnie na jej pozycjonowanie. 

Pozycjonowanie wizytówki w Mapach Google

Zoptymalizowana wizytówka Google przekłada się na wyniki wyszukiwania w Mapach Google. Dlatego warto zadbać o uzupełnienie niezbędnych danych o firmie w wizytówce oraz stworzenie opisu z nasyceniem wybranych fraz kluczowych. Lepszy ranking strony w ocenie robotów Google, to jej wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania z poziomu Google lub Map Google i większe zainteresowanie potencjalnych klientów. Przy dobrej jakości produktów lub usług przekłada się to na wzrost konwersji i przyspieszenie rozwoju biznesu. 

Poza odpowiednio wypełnioną i zoptymalizowaną wizytówką wpływ na pozycję w Mapach Google mają także: popularność punktu stacjonarnego na rynku (np. modna restauracja będzie wyżej niż mało popularna knajpka) oraz opinie użytkowników (im lepsze oceny użytkowników, tym wyższa pozycja). 

Wpływ na pozycjonowanie lokalne

Odpowiednio przygotowana i zoptymalizowana wizytówka Google przekłada się na pozycjonowanie lokalne strony internetowej. Dzięki temu firma będzie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania u osób, które poszukują firm w danej lokalizacji. Ponadto pozycjonowanie lokalne wpływa także na wskazywanie najbardziej trafnych wyników w pobliżu miejsca wyszukiwania nawet wtedy, gdy w haśle nie zostaną uwzględniona lokalizacja. To skuteczny sposób promocji biznesów o zasięgu lokalnym, w tym także usług prowadzonych stacjonarnie. 

Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie wizytówki Google?

Lepsze pozycjonowanie wizytówki Google wpływa korzystnie na pozycję zajmowaną przez witrynę w Mapach Google oraz w pozycjonowaniu lokalnym. Dzięki temu jeden proces może przełożyć się na lepsze miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania w kilku typach wyszukiwań, co jeszcze bardziej podnosi sens takiego działania. 

Pozycjonowanie sklepu internetowego, sklepu stacjonarnego, czy też innych firm usługowych to bardzo ważny aspekt marketingu. Dzięki niemu możliwe jest bezkosztowe dotarcie do większego grona potencjalnych klientów i wygenerowanie konwersji. Wysoka pozycja marki w organicznych wynikach wyszukiwania przekłada się na zainteresowanie wśród odbiorców i może być z powodzeniem wykorzystywana przez przedsiębiorstwa działające stacjonarnie oraz w przestrzeni online. W tym aspekcie warto podjąć współpracę z renomowaną agencją SEO i pozycjonowania stron internetowych. 

Zdjęcie główne: Pixabay/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.