Pozycjonowanie zagraniczne – ile to kosztuje?

Strona Główna / Blog / Pozycjonowanie zagraniczne – ile to kosztuje?

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Pozycjonowanie

Jak sama nazwa wskazuje, ten rodzaj pozycjonowania odnosi się do rynków zagranicznych. Polega on na zwiększaniu widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania w zagranicznych wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie zagraniczne – czym jest?

Ten rodzaj strategii promocyjnej obierają firmy, które swoje usługi lub produkty dystrybuują również poza granicę kraju macierzystego. Jeżeli firma oferuje swoje usługi poza Polską i chce dotrzeć online do klientów zagranicznych, to pozycjonowanie zagraniczne powinno być włączone do strategii marketingowej. To skuteczny sposób na pozycjonowanie sklepów internetowych o międzynarodowym zasięgu. 

Pozycjonowanie zagraniczne – ile kosztuje?

Koszty pozycjonowania zagranicznego będą wyższe niż w przypadku usług, które świadczone są w Polsce. Na ich wysokość wpływa między innymi to, czy klient zdecyduje się na współpracę z polską agencją SEO i pozycjonowania stron internetowych, czy zdecyduje się na nawiązanie współpracy z firmą zagraniczną. Z doświadczenia wiemy, że polskie firmy oferują niższe stawki przy zachowaniu wysokiej skuteczności działania, dlatego ich wybór ma ekonomiczne uzasadnienie. 

Wpływ na koszty związane z pozycjonowaniem zagranicznym ma również rynek, na którym obecna ma być marka. W ostatnich latach często przyjętym przelicznikiem jest to, że jeżeli usługa SEO w Polsce kosztuje 1000 złotych, to na wybranym rynku zagranicznym będzie kosztować 1000 jednostek obcej waluty. Tzn., że korzystając z firmy niemieckiej za usługi warte w Polsce 1000 złotych, tam zapłacimy około 4500 złotych (równowartość 1000 euro po aktualnym kursie waluty). Skala realnych wydatków na SEO międzynarodowe zależy w dużej mierze od tego, na jakim etapie zaawansowania i optymalizacji jest strona i jaki zakres współpracy wybierzemy.

W przypadku pozycjonowania zagranicznego firmy stawiają na indywidualizację oferty szytej na miarę klienta, dlatego trudno o podanie jednoznacznej i wiarygodnej wyceny. Klienci powinni przygotować się na wydatki minimum kilku tysięcy złotych miesięcznie lub więcej. 

Czynniki wpływające na wysokość kosztów związanych z pozycjonowaniem zagranicznym?

Na ostateczną wysokość kosztów związanych z pozycjonowaniem zagranicznym wpływ ma przynajmniej kilka czynników. Dużo zależy od tego, z jakiej pozycji wyjściowej startuje strona. Jeżeli do tej pory nie było robione nic w zakresie promocji na rynku zagranicznym, to automatycznie zakres prac będzie większy i wzrosną koszta. Podstawą jest przetłumaczenie treści strony na pożądany język obcy. Warto skorzystać ze wsparcia profesjonalnych copywriterów i agencji związanych z danym rynkiem, ponieważ to, co działa komunikacyjnie w Polsce, może nie być skuteczne na rynku zagranicznym i odwrotnie. Umiejętność modyfikacji stylu i zakresu treści będzie nieocenionym wsparciem. 

Kolejnym ważnym aspektem jest optymalizacja strony internetowej. Jeżeli klienci wybierają rynek zagraniczny jako jeden z kolejnych i wcześniej zadbali o dobrą pozycję w Polsce, to tu nie będzie zbyt wiele pracy. Zoptymalizowana i responsywna strona to gwarancja dodatkowych punktów w rankingu Google. Dodatkowe koszty mogą być związane z wykupieniem zagranicznej domeny oraz z linkowaniem zewnętrznym na zagranicznym rynku i będzie to zależne od tego, jakie stawki na nim funkcjonują. Sprawdzoną metodą jest ustalenie widełek cenowych jeszcze przed rozpoczęciem współpracy. Pomoże to we właściwym zaplanowaniu wydatków marketingowych i trzymaniu się planu finansowego. 

Czy w pozycjonowaniu zagranicznym warto zaufać polskiej agencji SEO?

Doświadczenie polskich agencji w zakresie SEO i pozycjonowania stron internetowych sprawia, że z powodzeniem można im zaufać przy pozycjonowaniu zagranicznym. Oczywiście przed podjęciem finalnej decyzji warto dokładnie zapoznać się z historią danej agencji, opiniami klientów i jej sukcesami. Współpraca z polską firmą może zapewnić przede wszystkim znaczne oszczędności, ponieważ ten sam zakres współpracy może kosztować nawet kilkukrotnie więcej u zagranicznego partnera. Dodatkowym atutem jest ten sam system prawny oraz ta sama waluta rozliczeniowa, co znacznie ułatwia współpracę. Nie bez znaczenia jest także operowanie w tej samej strefie czasowej, co może być kłopotliwe zwłaszcza w przypadku współpracy z zagranicznymi agencjami z Ameryki lub Azji. Wiele osób zwraca także uwagę na brak bariery językowej. 

Na samym końcu i tak o satysfakcji ze współpracy decyduje osiągnięty wynik. Jeżeli uda nam się uzyskać wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania w zagranicznej wersji wyszukiwarki, to będzie to duży sukces. Może przełożyć się na wzrost konwersji i skuteczną ekspansję na rynki zagraniczne. Każdy z nich ma swoją specyfikę, dlatego przed decyzją o wejściu na niego, warto dokładnie go poznać i skutecznie wybrać. 

Zdjęcie główne: Darlene Alderson/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.