Trendy w ecommerce na 2022 rok

Strona Główna / Blog / Trendy w ecommerce na 2022 rok

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : E-COMMERCE

W minionym roku, w porównaniu do ostatniej dekady, zaobserwować można było więcej zmian w nawykach konsumentów, wzrostu popularności niektórych form sprzedaży w internecie, a także zakłóceń dotychczas trwałych modeli biznesowych. Aby skutecznie stawić czoła środowisku tak niepewnemu, jak to, w którym żyjemy, konieczne jest śledzenie trendów, aby „być o krok do przodu” i znaleźć się w czołówce najlepiej prosperujących firm. W tym celu warto zadbać o pozycjonowanie stron, a także sprawdzić, jakie trendy e-commerce mogą znacznie pójść w górę w 2022 roku.

Zakupy mobilne

Do końca tego roku liczba zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych przekroczy zapewne 70% całkowitego wolumenu transakcji online. Z kolei jeszcze kilka lat temu udział ten ledwo przekraczał 50%. A to na pewno jeszcze nie koniec wzrostu tego trendu. Wraz z dojrzewaniem kolejnych pokoleń, zakupy online zyskują coraz większą popularność. 

Warto się na to przygotować. Nie wystarczy po prostu dostosować strony sklepu internetowego do urządzeń mobilnych; o tym wiadomo już od kilku lat. 

Za to z pewnością należy zadbać o doskonałe UX sklepu. Na przykład, wyobraź sobie, że klient chce zrobić zakupy w drodze do domu z pracy. Proces musi być wygodny i prosty, aby po powrocie do domu, osoba mogła za pomocą kilku kliknięć sfinalizować transakcję, lub zrobić to jeszcze w autobusie. 

Co zatem powinno zostać sprawdzone i usprawnione? 

  • sprawdź, jak szybko ładuje się witryna Twojego sklepu na urządzeniach mobilnych z różnymi ekranami (jest to również istotny element dla pozycjonowania stron);
  • uprość procesy selekcji zakupów i płatności;
  • upewnij się, że użytkownicy urządzeń mobilnych nie są niczym ograniczeni na żadnym z etapów (wyszukiwanie, sortowanie, porównywanie, zamawianie, płacenie itp.);
  • rozważ stworzenie aplikacji mobilnej — stworzenie aplikacji do komercyjnego projektu będzie postępowym rozwiązaniem. Aplikacje szybko się ładują, zapewniają pełny dostęp do funkcji i mogą działać nawet bez internetu (np. dzięki pamięci podręcznej).

Zakupy Live

Trend ten polega na tworzeniu transmisji na żywo w celu prezentowania produktów dostępnych w sklepie. W szczególności popularne stało się wykorzystywanie influencerów do prezentacji produktów. W tym przypadku coraz większą popularnością cieszą się systemy, dzięki którym można wygodnie zarezerwować lub zamówić produkt podczas jednoczesnego oglądania transmisji live. Uzupełnieniem strategii Live Shopping jest praktyka „shoppertainment”, w której zintegrowane są interaktywne i rozrywkowe elementy, takie jak reakcje, czaty i recenzje, co pozwala na zwiększenie interakcji i zaangażowania klientów.

Płatności kryptowalutami

Kryptowaluty to nowa wirtualna i globalna waluta, która wykorzystuje techniki szyfrowania do ich używania oraz transferowania. Nie są one kontrolowane przez żaden bank ani kraj, ponieważ dzięki technologii blockchain, umożliwiają one weryfikację tych transakcji przez samych użytkowników. E-commerce i kryptowaluty w dużym stopniu się uzupełniają, a użytkownicy wciąż szukają łatwych, szybkich, anonimowych i bezpiecznych sposobów płacenia za towary i usługi. Jeśli chcesz zadbać o pozycjonowanie zagraniczne i zależy Ci na tym, aby Twój e-commerce był naprawdę „na czasie” i dorównywał światowym gigantom, rozważ wprowadzenie metody płatności kryptowalutami.

Sztuczna inteligencja

Inteligentne systemy, które są zdolne do wykonywania zadań, podejmowania decyzji, a nawet rozmawiania z ludźmi, stają się codziennością. Systemy te są stale ulepszane oraz udoskonalane.

W e-handlu są one ważne dla analizy danych i wzorców, dzięki którym można zaoferować klientom spersonalizowane doświadczenia. Systemy AI mogą także pomóc w szybszej obsłudze klienta i komunikacji (np. chatboty i asystenci głosowi), ponieważ mogą przeprowadzać analizę, która umożliwi skuteczniejsze zarządzanie towarami i dostawami, dzięki czemu z kolei łatwiej można uniknąć braków na magazynie i skrócić czas dostawy.

Zdjęcie główne: Lex Photography/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.